Vuonna 1958 Antwerpenissa syntynyttä Jan Fabrea kuvataan yhdeksi sukupolvensa tärkeimmistä visuaalisten ja esitystaiteiden edustajista. Viimeisten parinkymmenen vuoden aikana Fabre on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen nykyteatteriin erityisesti tulkinnallaan totaalisesta teatterista ja taideteoksesta.
Jan Fabre on tutkinut ruumista kaikista tuotantonsa näkökulmista jo 80-luvun alusta lähtien ja tuonut sen osaksi yleisön kokemusta jo ennen kuin teemasta tuli muodikas. Fabren esitysten kuvallisuus kumpuaa hänen asemastaan kuvataiteilijana sekä tavastaan luoda arkkitehtonisia näyttämöllepanoja.
Näyttelijä ja malli Els Deceukelier tutustui Jan Fabreen ollessaan 17-vuotias. "Els Deceukelierista on tullut malli, joka on läsnä kaikessa teatterityössäni; hän on väline, hänessä ruumiillistuu ajatukseni teatterista", Fabre totesi eräässä haastattelussaan. Els nähdään teosten Elle etait et elle est, même (She was and she is, even) ja Une femme Normale, à en mourir (A Dead Normal Woman) -teosten pääosassa.
"Tila on Janille ratkaiseva: tila tanssijoiden ja liikkeen välillä on melkein yhtä tärkeä kuin liike itse. Hän kutsuu tanssijoita kauneuden sotureiksi. Minulle se merkitsee pyrkimystä kohti täydellistä, lähes aineetonta kauneutta", The Very Seat of Honour -teoksen pääosan tanssiva Renée Copraj toteaa.